2016. augusztus 3., szerda

Nem scifi 19.



HAZATÉRÉS

– Parancsnok! Ezt nézd meg!
– Mi van?
– Ez a micsoda jött a Földről.
– Mutasd!
– Tessék.
– Ha jól látom, új koordinátasorozat a leszálláshoz. Nyilván míg odavoltunk, új közelítőpályát dolgoztak ki otthon.
– Nézd meg jobban! Az elejét én is értem. Meg a végét is. De a kettő között… Érted már?
– Ez meg mi? Hiányzik belőle egy darab?
– Igen. Ilyenkor mi van?
– Mit hülyéskedsz? Nem vagy kezdő! Kérd, hogy ismételjék meg! Valami kimaradás lehetett az adásban.
– Jó vicc! Már kértem.
– És?
– Tessék. Az is ilyen.
– Jól van. Vigyázz onnan. Most majd én próbálom meg. Halló, Föld! A GTN-23 Titán hívja a Földet! Itt a Titán parancsnoka. A megadott leszállási adatok hiányosak. Kérem kiegészítésüket.
„Itt Föld. Föld Titánnak. Az útvonalat megadtam. Azok nagyon rendes adatok. Nézz oda, röpdösnek össze-vissza, aztán jönnek, hogy ez nekik nem elég jó!”
– Halló, Föld! Az adatok hiányosak! A Jupiter környékének adatai hiányoznak.
„Itt Föld. Föld Titánnak. A Jupiter pályamagasságát átszelni tilos. A Tanács rendelete. Veszélyes övezet.”
– Halló, Föld! Akkor hogy szálljunk le?
„Az útvonalat megadtam.”
– De hát ez nem útvonal! Nincs közepe! A Szaturnuszig rendben. És aztán?
„A Szaturnusz és a Mars közötti közlekedés tilos. A Tanács 2324. évi 273. számú rendelete értelmében a Jupiter pályamagasságát átszelni tilos. Veszélyes övezet.”
– Halló, Föld! Hisz ez a rendelet már tíz éves!
„A Tanács rendelete ma pontosan tizenkét éves, három hónapos és nyolc napos.”
– Halló, nagyszerű. És miért tiltotta meg a Tanács a repülést ebben a térségben?
„A Jupiter pályamagasságában üstökösraj halad át a Naprendszer belső térségein. A Tanács 2324. évi 273. számú…”
– Ezt már mondta. És mikor halad át az üstökösraj?
„2324. márciusa, áprilisa és májusa folyamán a Jupiter pályamagasságában üstökösraj halad át a Naprendszer belső…”
– Parancsnok! Most mi a fenét csináljak? Mindjárt elhagyjuk a Szaturnuszt. Álljak Nap körüli pályára?
„Föld Titánnak. Az útvonalat megadtam.”
– Idefigyeljen, maga, odalenn! Ne szórakozzon velünk! Fáradtak vagyunk. Tizenhat éve repülünk. Szeretnénk már hazaérni, pihenni!
„Én is szeretnék pihenni. Maguk húzzák az időt! Egyébként pedig nem szórakozom. Kisember vagyok én, hogy jönnék ahhoz, hogy tréfálkozzam munka közben? Viszont felhívom a figyelmét az Űrtörvénykönyv 94. paragrafusára. Az irányító személyzet sértegetése tilos. Kénytelen leszek panaszt tenni.”
– Parancsnok, vagy én őrültem meg, vagy…
„Ismételten figyelmeztetem magukat az ŰTK 94. paragrafusára.”
– Rendben van, visszaszívjuk. De ez a rendelet rég elavult, nem gondolja?
„Hogy én mit gondolok? Az nem fontos. Akár elavult, akár nem, nem az én dolgom eldönteni. Az én dolgom, hogy rendet tartsak. Hogy betartassam a Tanács rendeleteit. Ezért fizetnek. És nem azért, hogy arról társalogjak, elavult-e a Tanács rendelete. Jól is nézne ki a világ, ha mindenki nekiállna gondolkozni a Tanács rendeletein.”
– Parancsnok! Most mi lesz? Elhagytuk a Szaturnuszt.
– Semmi. Megyünk tovább. Eszembe jutott valami. Halló, Föld! Azóta nem jött új rendelkezés a Tanácstól?
„Én, kérem, nem kaptam semmit. Az iktatóban nagyon lassan haladnak. Tudja, kérem, az nem olyan egyszerű, mint röpdösni össze-vissza! Meg ugye a felelősség! De hát ez nem tartozik magára.”
– És mondja csak, azóta, szóval tíz éve, mióta a Tanács…
„Mondtam már, a Tanács rendelete tizenkét éves, három hónapos…”
– Jó, tudom. Szóval azóta nem jött erre hajó?
„Azóta hét hajó jött erre. De legyen szíves, ne beszéljen mellé! Megszegték a Tanács tilalmát! Kövessék a megadott útirányt!”
– Halló, Föld! Azt az útirányt adja meg, amit annak a hét hajónak adott.
„Azt adtam meg. Figyelmeztetem magukat, változtassanak irányt! Kénytelen leszek erőszakot alkalmazni!”
– De hát az a hét hajó akkor hogy szállt le?
„Nem szálltak le. Figyelem! Emberéletet veszélyeztetnek!”
– Miféle emberéletet?
„A Titán személyzetének életét. Veszélyes övezet felé haladnak. Kénytelen vagyok megakadályozni. Az ŰTK 647/a paragrafusa feljogosít, hogy emberélet megmentése érdekében erőszakot alkalmazzak. Mit tehetnék mást? Én csak egy kisember vagyok. Ha nem változtatnak pályát, megsemmisítem az űrhajót. Figyelem, megkezdem a visszaszámlálást! Tíz… kilenc…”
– Halló, Föld! Ez őrület! Hagyja abba!
„… hat,… rend a lelke mindennek… négy…”
– Parancsnok!
– De hát semmiféle veszély…
„Zéro.”
– ………….
„Na most legalább nyugalom lesz egy darabig. Fantasztikus, milyen emberek vannak!...”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése