2016. június 29., szerda

Nem scifi 14.




A PSZICHÓ

– Fázom. Be kellene csukni az ablakot.
– Becsuktam. Most már hagysz olvasni?
– Nem akartalak zavarni.
– Oké. Nem történt semmi.
– Ne gyújts rá már megint! Most nyomtad el az előzőt.
– Mi közöd hozzá?
– Tudod, hogy nem tesz jót. Meg aztán ki nem állom a bagószagot. Örökké csak nyelni a füstöt! Még ha az ablak nyitva van, hát hagyján.
– Kinyissam?
– Tőlem? Azt csinálsz, amit akarsz. Érdekel is téged, hogy én milyen érzékeny vagyok a hőingadozásokra! Arról meg nem tehetek, hogy ilyen kifinomult a szaglásom.
– Tudod mit? Amíg elszívom ezt a cigit, menj ki a konyhába, és főzz nekem egy kávét.
– Főzhetek. De aztán meg majd morogsz, hogy nem elég erős.
– Jó. Kimegyek én, és megfőzöm magamnak.
– Nem! Azt nem engedhetem meg! Hát akkor minek vagyok én itt? A háztartás, az az én dolgom. Különben is megint mindent széthagynál, aztán kereshetem, mi hol van.
– Meggyőztél. Nem kell kávé.
– De ha egyszer kívánod?
– Már nem kívánom.
– Biztos? Tudod, hogy bármit kívánsz, csak szólnod kell!
– Olvasni szeretnék.
– Jól van. Meg se szólalok, ha nem akarod. Csak gondoltam, jólesne egy kis beszélgetés.
– Köszönöm. Olvasni akarok. Világos?
– Biztos? Mert az előbb is kávét akartál, aztán meg azt mondtad, hogy mégse akarsz. Fura egy alak vagy. Magad se tudod, mit akarsz, velem meg folyton veszekszel. Pedig én csak jót akarok neked.
– Olvasnék, ha lehetne!
– Tessék csak! Tán én zavarlak benne? Mondd meg inkább bátran, hogy felesleges vagyok. Hogy ki nem állhatsz. Hogy csak az utadban vagyok.
– És ha kimondom, akkor mi van? Akkor csendben maradsz végre?
– Cinikus vagy.
– Sajnálom. Ilyen a természetem.
– De ha nem kellek neked, akkor miért hoztál ide? Tudod mennyien örülnének, ha az övék lennék?
– Szerencsés fickók, hogy nem az övék lettél.
– Ó, ha valami rendes fiatalember jött volna értem! Foglalkozna velem, elmondaná, mi bántja, megmondaná, mit szeretne holnap ebédre, és még a kávém is ízlene neki! És biztos nem büdösítené tele a lakást. Meg az ablakot is…
----------------------------------------------------------------------

Kedves Tom!

Ezt a videofelvételt tegnap készítettem. A Te szemszögedből nézve nagyon ígéretes minden. Ami a pszichikumát illeti, jobb, mint az igazi. Valószínűleg óriási szenzáció lesz ez a háztartási pszichorobot. Már szinte látom: „Vegyen Ön is Pszichót! Nem lesz egyedül!”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése