2018. április 4., szerda

Tükörcserepek 23.




Megint csak nők


Egy nő miatt lettem alapszervezeti KISZ-titkár is az egyetemen. Negyedéves korunkban egy csoporttársunk, (szuper értelmes, nagy jövő előtt álló) felvételét kérte a pártba (akkor még csak egy volt: az MSZMP). Meggyőződése nem volt kérdéses. Ő volt, aki már elsőben olvasta Lukácstól „Az esztétikum sajátosságá”-t s akivel akkoriban nagy elméleti vitákat folytattunk a Gambrinus nevű sörözőben.
A kérdés: a kommunizmusban, mint közösségi társadalomban vajon visszatér-e a szóbeliség és uralkodó műfajnak az eposz. MI voltunk az „élcsapat”. Csoda, hogy sose jött el a „komenizmus”?
Harmadéves korában írt OTDK-dolgozatát elfogadták szakdolgozatnak. De Kati, a KISZ-titkárunk szerint csak karrier-előnyök miatt akart a fiú párttag lenni, és nem volt hajlandó KISZ-ajánlást írni számára (ez kötelező formalitás volt).
Mindhárman ugyanabba a magyaros csoportba tartoztunk akkor már négy éve. Jól ismertük egymást. Összevesztem Katival. Ő inkább lemondott, a helyére engem választottak meg, én pedig aztán jó szívvel (ma se bánom) megírtam az ajánlást.
Ez is egy fontos pillanat volt az életemben. Igaz, én akkor már két éve nős voltam, de Kati barátságának elvesztését sajnálom. Nagy kár, hogy már ő is elment, itt hagyott. Örökre. Sok dologban hasonlítottunk egymásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése