2015. március 19., csütörtök

Arany János


ARANY JÁNOS

HÁROM SZÖSSZENET

(XXX)

Kinek Isten hivatalt,
annak (mondják) észt is.
De ideje ha kitelt,
veszti az ész-részt is.

Másként van ez mifelénk:
Ki hivatalt élvez,
attól Isten csereként
minden csöpp észt elvesz.

(XXXI)

Aki másnak vermet:
kormányzásra termett.
És nem fáj a feje sem,
él mint Marci Hevesen.

Uramöcsém, -bátyám:
egymás hegyén-hátán.
Szemesnek áll a világ,
s mi maradunk páriák.

(XXXII.)

Amikor még ifju voltam,
A krumplileves nem tetszett.
Most, hogy éhkoppra jutottam,
Bámulom a régi heccet.

Amikor még ifju voltam,
Bennem is a vér forrt: dúlni!
Aztán eljött a szabadság,
És szabad lett felfordulni.

Így megy ez, tán körbe-körbe.
Engem ért el csak az aggkor.
Hogy kedvesebb, ami régi?
Mert még ifju voltam akkor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése